Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van de-buertjes - WaarBenJij.nu Bondi Beach - Reisverslag uit Sydney, Australië van de-buertjes - WaarBenJij.nu

Bondi Beach

21 Juli 2015 | Australië, Sydney

Vandaag was het eigenlijk de bedoeling om de zee op te gaan om walvissen te spotten, maar helaas vertrokken er vanochtend geen boten. Dus werden de plannen gewijzigd en zijn we met de bus naar Bondi Beach gereden. Daar hebben we eerst uiteraard even over het beroemde strand gelopen en de voetjes nat gemaakt in het (koude) water. En natuurlijk de vele surfers gade geslagen die steeds maar weer leken te wachten op de juiste golf. Nou, golven genoeg, zou je denken!
Na de koffie hebben we een flinke wandeling gemaakt langs de kustweg richting Bronte Beach en weer terug en onderweg enorm genoten van het fraaie uitzicht.
Je kunt je toch niet voorstellen dat er op een zomerse dag hier meer dan 30.000 mensen op het strand liggen?? Gelukkig waren het er nu stukken minder!!
Aan het einde van de middag weer met de bus richting Sydney en vervolgens te voet de Harbour Bridge overgestoken en een kijkje genomen aan de overkant, waar je een prachtig uitzicht hebt op het Opera House en de brug. En tegen het einde van de dag zijn we via Darling Harbour weer richting hotel gewandeld. Vandaag hebben we de nodige kilometertjes gelopen, maar wederom veel gezien.