Litchfield en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van de-buertjes - WaarBenJij.nu Litchfield en Darwin - Reisverslag uit Darwin, Australië van de-buertjes - WaarBenJij.nu

Litchfield en Darwin

07 Augustus 2015 | Australië, Darwin

Na het luxe verblijf in Point Stuart hebben we als afsluiting van Kakadu NP nog een rondvaart gemaakt op de Mary River. Hier hebben we veel grote krokodillen, veel vogels en veel lotusbloemen gezien.
Kort na de middag zijn we doorgereden naar Litchfield NP, een ritje van ruim 200 km over zo goed als verlaten wegen. In Litchfield kregen we wederom een huisje tussen het groen, maar dit keer met uitzicht op een wei met runderen en paarden Weer eens wat anders dan kangoeroes. ;)
Hier hebben we 2 nachten geslapen, weer zonder wifi en zonder bereik van de telefoon, kortom weer midden in de bush.
De volgende dag hebben we een rit gemaakt door Litchfield, waarbij we verschillende watertje, meertjes en watervallen hebben bezocht. Natuurlijk hebben we er ook nog even een duik in genomen.
Donderdag zijn we weer doorgereden naar Darwin, waar we in hetzelfde hotel verblijven als 6 jaar geleden.
Natuurlijk hebben we 's avonds Peter zijn verjaardag gevierd met een lekker etentje.
Vandaag hebben we een bezoek gebracht aan Crocodylus, een krokodillenfarm annex dierentuintje. Geweldig om zoveel krokodillen bij elkaar te zien, zowel grote zoutwaterkroks in een soort opvang als ook heel veel zoetwaterkrokodillen die er gefokt worden voor het vlees en natuurlijk het leer.
De rest van de dag hebben we rondgezworven in Darwin zelf.
We blijven hier nog tot en met zondag, zondagavond tegen 8 uur vliegen we weer door naar de oostkust, naar Cairns.

• 08 Augustus 2015 - 16:46

Moerstraten:

He luitjes de water lelies in de vliet zijn heel mooi gefotografeerd het is alleen jammer dat je er geen krokodillen vind en. Ik dacht te zien dat je de airco aan je huisje het niet doet nog veel plezier