Mission Beach, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van de-buertjes - WaarBenJij.nu Mission Beach, Airlie Beach - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van de-buertjes - WaarBenJij.nu

Mission Beach, Airlie Beach

15 Augustus 2015 | Australië, Airlie Beach

Vanuit Palm Cove zijn we ondertussen alweer zo'n dikke 700 km naar het zuiden afgezakt.
Woensdag werden we tegen 9 uur in Palm Cove opgehaald en in Cairns bij de autoverhuur afgezet. Daar kregen we een Totota Camry mee en konden we op weg naar Mission Beach. Daar kwamen we terecht in een mooie B&B, met een ietwat alternatieve eigenaar. Maar de kamer en vooral de tuin en het zwembad zagen er heel mooi uit.
Donderdag hadden we een flinke reis voor de boeg: 507 km naar Airlie Beach. Toch onderweg nog kans gezien om een bezoek te brengen aan de Mangofarm waar we 6 jaar geleden ook zijn geweest. En hier natuurlijk ook een lekker mangoijsje genuttigd!!
In Airlie Beach kwamen we terecht in een super-de-luxe appartement, zelfs voorzien van wasmachine, droger en vaatwasser!
Vrijdag was het al vroeg dag, om 6.10 uur ('s morgens wel te verstaan!!) werden we opgehaald voor een dagje Whitsundays. Om 7 uur zaten we al op de boot voor alweer een fantastische dag op het water, in het Reef en op het strand.
Met een Catamaran, met slechts 49 mensen aan boord, werden we eerst naar een mooie plek gebracht on te snorkelen. Daar werden weer heel wat vissen en koraal gezien, alleen was het vrij fris in het water. Terug op de boot kregen we een lekkere lunch en ondertussen werd er doorgevaren naar hetzelfde hagelwitte strand waar we ook 6 jaar geleden zijn geweest. Hier hadden we ruim de tijd om lekker in het zonnetje te liggen, een beetje te wandelen en te zwemmen.
Kortom, we hebben weer een geweldige dag achter de rug en weer een beetje meer kleur gekregen.
Vandaag even in de slow motion, lekker een beetje uitslapen (ja, 8 uur is voor ons al uitslapen!!), broodjes halen, op het gemak ontbijten en dan zo meteen weer op pad.
Volgende halte Stoney Creek!! Back to basics dus!! Kijken of daar iets veranderd is na ons bezoek van 6 jaar terug. Weer 2 dagen dus zonder telefoon, internet, zelfs zo goed als zonder stroom, buiten douchen en naar de wc in de holle boom!
Tot over een dag of 3!

• 16 Augustus 2015 - 10:22

Marita:

Hee luitjes,
    Wij zijn benieuwd naar de filmpjes, maar dat komt thuis wel !
    Jullie liggen lekker in het zonnetje ?? Nou hier is het maar amper 20 graden !
    Maar het goede weer komt er weer aan , hopelijk bij jullie ook.
    Ik mis de mooie foto's , want wat is het mooi daar !
    Geniet er van, lekker samen !