Ayers Rock en de Olga's - Reisverslag uit Yulara, Australië van de-buertjes - WaarBenJij.nu Ayers Rock en de Olga's - Reisverslag uit Yulara, Australië van de-buertjes - WaarBenJij.nu

Ayers Rock en de Olga's

25 Juli 2015 | Australië, Yulara

Gisteren halverwege de middag zijn we geland op Ayers Rock en met de huurauto waren we al snel bij het resort waar we 2 nachten verblijven. Het weer is niet zo denderend hier, bewolkt en zelfs af en toe een beetje regen en maar een graad of 17, maar dat mag de pret niet drukken.
Natuurlijk zijn we aan het einde van de middag nog even richting Uluru gereden, maar de beroemde zonsondergang met zijn kleurverandering liet zich niet zien, daar heb je de zon voor nodig.
Vanochtend alweer vroeg op pad, eerst richting Kata Tjuta. Hier hebben we als eerste de wandeling door de Valley of the Winds gedaan, een rondje van bijna 7,5 km, met toch wel enkele steile stukken en vele losse stenen. Maar een prachtige route en vanuit de verte zagen we zelfs een kudde wilde kamelen.
Aansluitend hebben we ook nog Walpa-Gorge gelopen, een route van ruim 2,5 km een geweldig mooie kloof in.
's Middags zijn we doorgereden naar Uluru, waar we wederom de wandelschoenen hebben aangetrokken om de route eromheen te lopen. Ruim 10 km., maar nu gelukkig wel over een vlak pad.
Al met al dus ruim 20 km. in de beentjes, maar we hebben van begin tot einde enorm genoten van de geweldig mooie omgeving hier! Dit is toch wel het echte Australië!
Morgen gaan we weer verder, richting King's Canyon.

• 25 Juli 2015 - 15:27

Piet En Marita:

Hee luitjes,
    Wat een mooie foto's en wat een bijzondere uitdaging zijn jullie aangegaan !
    Zonde van het weer maar de rest maakt denk ik alles goed ?
    Het Skype-en gaat wat minder makkelijk !! Vergeet steeds of de tijd nu voor of achteruit is ??
    Dat doen we maar lekker niet, wij genieten net zoveel van jullie door middel van jullie reisverslagen !!
    Vooral doorgaan met reisverslagen en foto's, en genieten !! Maar dat zit wel goed denken wij!
    Heel veel groetjes, xxxx

• 25 Juli 2015 - 18:27

Moerstraten:

He peer ik wist niet dat je zo graag met een grand Vitara op de foto ging als je terug komt zal ik je met eenzelfde alleen een andere kleur komen halen geniet er van ( van de auto )en veel plezier